18.59

Söndagar borde vara sånadärna dagar då man ska ha tid över till annat. Söndagar borde inte vara dagar då man sitter med högar av läxor och får hemska rysningar av att det är en hel vecka med fler läxor som väntar, kvar tills nästa helg. Men så är det, iallafall känner jag så.

Min söndagmorgon spenderades ute i solen med svenska dagbladets kulturdel, chaite och keso. Fint som snus. Sen gick det bara utför, jag satte mig och försökte få in alla motsatsord (varför varför varför?) men det gick bara nästan. Jag åstadkom ett franskabrev iallafall vilket inte är fy skam. Jag delade ut reklam också. Det är nog världens sämsta betalda jobb, men många bäckar små.

Ikväll ska jag äta sallad med kidneybönor och tonfisk och göra klart engelskan. Känns som en ganska så typisk söndagskväll. Jag tror jag kan stå ut, snart åker jag till Stockholm och det blir fint. Smhi har lovat solsken och det tackar iallafall inte jag nej till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0