BREAKING IT UP

jag har just nu läst sandras (niotillfem) blogg, och hittade ett inlägg om vikt. det kan ha varit det bästa jag har läst på riktigt, riktigt länge. hon hittar de rätta formuleringarna och man känner igen sig.

ibland önskar jag verkligen att jag inte gång på gång ska behöva bli påmind om vad jag äter. och om jag någongång äter godis, att inte få ångest så fort man ätit en bit. att inte sitta med dåligt samvete och räkna kolhydrater eller kalorier. jag vill gå ner i vikt, men någongång skulle det vara skönt att vara nöjd med sig själv. att känna att man duger. att känna att det faktiskt finns massor med andra faktorer som spelar in om man blir omtyckt eller inte. inte bara hur smala ben man har eller om man har fula armar. att man kan duga, precis som man är.


Kommentarer
Postat av: Erica

Det är inte bara sandra som kan hitta de rätta formuleringarna kära du. Du kan också! Förstår precis vad du menar...

2009-09-01 @ 09:46:41
URL: http://enettaiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0