2009.

januari:
Det nya året firades in i Göteborg på ett kollektiv. Galet. Underbart. Det finns inga ord som kan beskriva hur kul jag hade det. Spenderade sedan några dagar hos Marta med Linnéa. I Januari kom även Kristian Anttila till Skylten och det gick utför för mig och Linnéa. Kul? Ja. Jag började även ta upp kontakten med Pawie igen och började prata franska regelbundet.
 

februari:
I februari bokades Siesta! in och Linnéa et moi började känna peppen riktigt ordentligt. Jag fick även med Cats in riot i en tävling om att spela där, tyvärr kom de tvåa. Mitt hår färgades "på riktigt" till vitt och jag var supernöjd. På alla hjärtans dag var det fest hos Josefine som blev rätt misslyckad för min del, dagen efter det åkte jag, Frida och pappa till fjällen och åkte skidor ett par dagar. När jag kom hem var jag, Linnéa och Hannah på en fest i ett superlyxigt hus ute på landet hos någon som Hannah kände.

mars:
Mars månad bjöd på en stor chock eftersom jag fick reda på att Arctic Monkeys skulle spela på Way out west. Festival nummer tre blev spikad. Jag blev även beroende av Eral grey med mjölk.

april:
Jag och min familj åkte till London under fem fina dagar. Vädret var underbart, jag inhandlade snygga kläder och skivor med bland annat The Last Shadow Puppets och Babyshambles. Det blev även klart att Pawie skulle med till Siesta!. Linnéa och jag hade picnic och peppade festivalen mer än någonsin. Camp Jani var redo en månad innan. Den sista april firade jag och Linnéa även ett år som kompisar och jag bjöd henne på viltost. Vi hade även vårt första Fnrollspel som gick sjukt dåligt för mig. En bra start egentligen, eftersom det inte kan gå sämre nästa gång!

maj:
I maj åkte jag till Stockholm med klassen och lärde mig repliker ur G som i Gemenskap. Skansros spelade på Skylten och det var dags för Siesta!. Jag hade hur kul som helst och det var verkligen en bra start på sommaren.

juni:
Jag slutade ettan och firade det ordentligt med Mirre och några brats. Efter det åkte jag till Spanien en vecka för att vila upp mig inför Peace & Love och kom tillbaka därifrån några hudtoner mörkare. 06:00 gick tåget till Borlänge och jag möttes upp av Felicia, Elsa och Josefine. Det var strålande väder och snygga tältgrannar. Efter någon timme träffade jag Mathias. Under P&L såg jag bland annat Carl Barat, Pete, SMK, Lykke Li, Babyshambles och några andra fina band.


juli:
Jag höll kontakten med Mathias och smsade i stort sätt varje dag. Många dagar spenderades även på Öland där jag samlade krafter inför Emmaboda, årets mest efterlängtade händelse. Emmaboda blev galet och roligt.

augusti:
Första veckan blev jag 1000 kronor rikare genom att gå på en mattekurs och på så sätt fick jag råd med Way out west! En egen lägenhet var bokad tillsammans med Linnéa, Mathias skulle komma dit och jag skulle få se Beirut och Arctic Monkeys. Helgen blev med andra ord väldigt lyckad. Jag började skolan igen och bestämde mig för att åka till Stockholm och se Håkan med Mathias.

september:
Jag åkte till Stockholm och såg Håkan med min pojkvän, bodde på hotell och gick på stan. Det var en av de bästa helgerna hittils i mitt liv. Den 15 september fyllde jag 17. Mathias kom till mig en helg och myste.

oktober:
Allt skolarbete tog upp min tid och jag blev mer och mer stressad och utmattad. Den 30 såg jag Hoffmaestro med Linnéa och Mirre. Finfin kväll!


november:
Mathias kom till mig en helg och fick även träffa mina föräldrar som tyckte att han var ett riktigt kap hehe. Temaarbetet Ideal fick mig nästan att gå sönder och all fritid gick åt till att plugga. Karolina, Felicia, Elsa och jag bokade även in oss fem dagar i Paris i april nästa år. Galet.

december:
Babyshambles släpptes till Arvika och det blev en given festival. Jag åkte upp till Boden och hälsade på världens finaste påhjkvenn. Fick även köra bil första gången. Nu är det sista provet för detta år gjort, och en skolavslutning väntar på fredag. Imorgon får jag tillbaka temabetyget och det gör mig ganska nervös. Det som är kvar på det här året är en mysig jul hos släkten och ett roligt nyår hos mig med Elsa, Felicia och Karolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0