15:44 galet bra fredag

Igår var det en såndär dag som man inte kommer glömma på ett tag. Först kom Linnéa och Hannah till mig och sen åkte vi till resecentrum och träffade Mirre. Då hände det först en väldigt irriterande sak, så om ni inte vill läsa om när jag klagar kan ni hoppa över den här texten;

Jag gick in och köpte en dygnskort för 110 kronor och skulle stämpla kortet i korthållaren på pendeln. Då fastnar kortet och jag går till tågvärden. Jag berättar att kortet har fastnat och när jag får låna ett till kort för att ta upp mitt kort, så har någon jävel tagit mitt kort och på så sätt har jag blivit av med kortet. Kul. Jag frågar snällt tågvärden om jag inte kan få ett nytt kort eftersom jag nyss köpt ett kort för 110 kronor och inte åkt en enda resa, trots att jag har kvitto och bevis osv. Han säger att nej; hela systemet förstörs och då blir det som att jag själv får betala ur egen ficka. Så istället för att kunna ge mig ett nytt kort, måste han ge ut mitt namn till alla Securitasvakter och be mig ta ett tåg hem vid elva eftersom det då är samma vakter som åkte på tåget som jag var på. Jaha, så då ska jag behöva anpassa när min konsert är slut? Sa jag till honom. Det är inte mitt problem, svarade han. Vad är grejen med att inte kunna ge ett kort, när mitt kort bara var 8 minuter gammalt och det var en oärlig människa som tog mitt kort? Ett dygnskort gäller i ett dygn, och det betyder att jag inte kan åka någonting idag fast jag skulle kunna åka till klockan halv sju egentligen. Konduktören sa till mig; gå in till kontoret i Linköping eller Norrköping med kvittot. Hur ska jag ens kunna bevisa för dem att kortet har fastnat? Nej. 110 spänn åt helvete.

Okej. Åkte pendeln till Norrköping, satte oss utanför och chillade ett tag med lite cool discomusik. Sen träffade vi Amanda i entrén. Halv tio började konserten och det var GALET. Fötterna värkte och rösten försvann. Vi var maximalt pepp och struntade i allt. Strax innan konserten var slut träffade vi en granne från Siesta! som dansade fiskdansen. Det var fezt.

Efter konserten gick vi in till en kebabbar och frågade vad man kunde få för 10 kronor. Jag fick ett varmt kebabbröd med sallad och vitlökssås. Mirre fick en pommestallrik (fast för 20 kr) och Linnéa fick samma som mig. Sådana snälla människor borde det finnas mer av i världen. Tummen upp vaaaaa.

När jag och Linnéa kom hem somnade vi direkt och sov till elva. Sen gjorde vi en stor frukost med stekt ägg(<3), nybakta frallor, kaffe och te. Kändes som en rätt fin avslutning. Efter det gick det upp för mig att det var lördag och inte söndag. Nu har jag skrivit klart den tredje franskauppsatsen och har läst igenom historiahäftet som jag hittade. Kanon. Funderar på att skriva loggbok, frågan är bara om VAD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0