20:05 boktipset.se

Av en slump hamnade jag på boktipset.se. Jag är fast. Det är nog bland de bästa sidorna jag varit inne på. Man loggar in, och sen fyller man i vilka böcker man har läst osv. och sen så har de satt ut ett betyg som de tror att man skulle sätta på böcker. Alltså så får man många boktips på köpet. Bra va?

Här är ett urval av min lista (ingen ordning);
Mästaren och Margarita -Michail Bulgakov
High Fidelity -Nick Hornby
Underdog -Torbjörn Flyge
Den vidunderliga kärlekens historia -Carl-Johan Vallgren
Flugornas herre -William Golding
Processen -Franz Kafka
Om en pojke -Nick Hornby
Tillsammans är man mindre ensam -Anna Galvada
Box 21 -Anders Roslund
Dans med en ängel -Åke Edwaldson
Jack -Ulf Lundell
Pojken som kallades det -Dave Pelzer
Pojken som inte fanns -Dave Pelzer
Sucka mitt hjärta med brist dock ej -Mark Levengood
Skumtimmen -Johan Theorin
En helt annan historia -Håkan Nesser
Norrlands Akvavit -Torgny Lindgren
I muntra damers sällskap -Alexander McCall Smith
Ett land i gryningen -Dennis Lehane
Madame Bovary -Gustave Flaubert
By central station I sat down and wept -Elizabeth Smart
A clockwork orange -Anthony Burgess
Förvandlingen -Franz Kafta
One flew over the cuckoo's nest -Ken Kesey

Självklart kommer det en liten, förhoppningsvis intressant recension på boken efteråt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

snabbanalys: populärlitteratur tjej som gärna vill vara lite kreddig ibland. hur kan man annars förklara förekomsten av dave fucking pelzer? om man tar bort honom så gillar jag listan, men nu köper jag den inte. men det är ju bara jag. och kanske alla andra som läst pelzer. GAH jag kan inte sluta hata!!



(den heter förresten one flew over the cuckoo's nest)

2009-10-09 @ 20:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0