festivalsommaren 09.


Jag började med att inviga festivalsommaren med att åka på Siesta. Jag hade väldigt snyggt hår som jag saknar ganska mycket.

Jag åkte dit med Linnéa och mötte upp Pawie. Ibland var det regnigt och molnigt, men för det mesta var det finfint väder.

Linnéa och jag dansade loss mest till väldigt bra band, bland annat Hoffmaestro. Där träffade vi två militärer som dansade robotdans. Vi var på ett sådär härligt festivalhumör hela tiden, förutom när jag och Pawie hade gått iväg och sett något random band och Linnéa kommer gråtandes till oss för att hon inte hittade oss. Annars var det mycket prat om mansröster och många trodde att jag var en transa. Det var kul. Skulle vara kul att festa loss med stjärnan igen (okej om ni skulle sett hans dans till Timbuktu skulle ni nog dött av skratt).


Dags för andra festivalen i ordningen, även min största hittils. Jag åkte tåg upp själv till Borlänge klockan 06:00
och mötte upp Elsa, Felicia och Josefine. Då hade jag gått med en fet väska ungefär 3 km. Väl på området festade jag loss med JP som jag hittade i mängden. Det ägde. Det var också första dagen som jag hittade Mathias som var granne med oss. Fint som snus.

Jag, Hanna och Mathias gick och tittade på Pete och Babyshambles och det kan ha varit en av mina lyckligaste stunder i livet. Åh det var så b-ä-s-t.

Vi var ett coolt gäng.

Festival nummer tre, Emmabodafestivalen. En superb liten festival som tyvärr bjöd på ganska så mycket regn. Men ändå finfint. Linnéa och jag dansade loss för det mesta och vi hade någon slags tradition om att inte se klart en hel konsert.

Under The Liptones. G-A-L-E-T bra. "Det kom kiss i trosorna!/Mirre" Jag antar att det är ett betyg på att man har kul. Det var nog det roligaste under hela Emmaboda tror jag.

Det här levde vi på. Persikor och chips. En mycket fin festival.

Jag och Linnéa begav oss till Göteborg och Way out west. Där träffade jag Mathias igen vilket jag väldigt bra tycker jag. Vi såg Arctic Monkeys och så satt vi ner och såg Beirut i solen. Finare kan man faktiskt inte ha det!

Det var väldigt mycket folk och det fint väder. Kanon.

Reinfeldt var på besök.

VÄRLDENS, VÄRLDENS BÄSTA SOMMAR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0