en lista.

10 FAVORITER
Färg: Marinblått och midnattsblått.
Mat: Pasta. Allra helst med skaldjur och saffran. Annars med mozzarella och ruccola. Och carbonara såklart, den är given.
Band: Tröttnar aldrig på Belle and Sebastian.
Film: Amelie från Montmartre. På andra plats kommer Life Aquatic.
Bok: Silke av Alessandro Baricco.
Sport: räknas hångla? Annars tar jag typ brännboll. Eller kanske tennis. Tycker inte om sport alls egentligen.
Årstid: Vår. Vår som i maj-sitta-ute-i-parken-vår. Inte april-kanske-snöar-det-imorgon-vår.
Veckodag: Fredag.
Glassmak: Polkagris. Gärna med polkagriskorn i.
Tid på dygnet: Lördagsmornar. Annars älskar jag 6-7tiden i april för att solen är så hemskt stark för första gången på evigheter och hela lägenheten blir alldeles ljusrosa.
10 FAVORITER
Färg: Marinblått och rött.
Mat: pasta med olivolja, svartpeppar, mozzarella och tomater och mängder av parmesan.
Band: Babyshambles
Film: Amelie från Montmartre och La Vie en Rose.
Bok: Svårt. Kanske En fri röst.
Sport: Simning
Årstid: Hösten när det har kommit fram gula och röda löv lite varstans.
Veckodag: Fredag!!!
Glassmak: Mangosorbet.
Tid på dygnet: När man har kommit hem från skolan på fredagar och vet att man inte behöver gå dit på två dagar.
-
-
9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Vet inte. Lite smådeppig över att jag inte ska få se Henrik Berggren ikväll. Okej ganska deppig.
Smak: Mint för jag har ett tuggummi i munnen.
Kläder: En marinblårandig t-shirt eftersom jag är ledig idag!
Bakgrund: mulet.
Nagellack: aprikosfärgat.
Tid: 11:09.
Omgivning: dator + skrivbord, en styck garderob och mitt rum till höger.
Irritationsobjekt: att mathias bor hundratjugo mil ifrån mig och jag längtar snart ihjäl mig efter honom plus att jag inte får se henrik berggren idag.
-
-
6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Nej.
Brutit mot lagen: Ja.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: Nej.
Varit med på TV: Ja. Jag har intervjuat Lars Leijonborg på Latjo Lajban när jag var tio år (haha) och så blev jag intervjuad utanför KENT-konserten i Linköping en gång.
Kysst någon du inte känner: Jahadu.
-
-
3 PERSONER
Du kan berätta allt för: Mamma, Mirre och Mathias. Tre M.
Du tycker om: Felicia, Karolina och Linnéa.
Du inte gillar: jag vet många personer jag inte gillar, men det kanske inte är så lämpligt att ta upp det här.
-
-
2 VAL
Kaffe eller te: chaite.
Vår eller höst: höst.
-
-
1 ÖNSKAN
Att jag får vara tillsammans länge med mathias för att han gör mig så himla himla glad och LYCKLIG. och att jag får se the libertines snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0