20:51 ett litet tips.

Idag blev jag så sugen på att göra någon rätt som jag inte brukar äta särskilt jobbigt. Jag åkte därför och handlade qournfärs, ananas och majs. Busenkelt. Såhär gör man:

Först ska qournfärsen stekas och sen ska det peppras och saltas.

Sen ska man ha i purjolök (jag brukar ha i purjolök i nästan allting eftersom det blir så himla mycket godare smak då).Den ska bli mjuk och ganska tunn.

Efter det är det dags att hälla i mängder av curry, men det är ju en smaksak. Sen ska man hälla i lagom mycket matlagningsgrädde så att det blir lite såsaktigt.

Sen ska det koka upp. Här brukar jag sluta när jag lagar mat, men idag ville jag hälla i lite andra ingredienser.

Majs och ananas!

När det är klart så ska man äta det, såklart. Det är godast med r(l)is till. Om man gör ganska så mycket mer än vad man brukar äta, så är det bara att frysa in det och äta det en dag då man inte orkar göra någonting.

(okej ni kan väl ha överseende med att bilderna är dåliga, men det är så svårt att fota mat, speciellt när det ångar överallt också.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0